Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

mandag 14. mai 2012

Første uke i frihet er over.



Klokka har passert 08.00 og jeg titter trøtt på klokka, smilet brer seg i ansiktet mitt når jeg innser at jeg kan sove så lenge jeg vil! Herlig!!

Det er en rar følelse å oppleve at verden fungerer som normalt og at alle kjente og kjære løper til og fra jobb, mens jeg selv har ferie midt i mai. Underlig, men ikke no mindre deilig av den grunn!

Jeg hadde store planer om å være impulsiv, men det stoppet med en reise til Oslo... "Å være" har på en måte vært mer enn nok de siste dagene. Nyte muligheten til å slappe av, spille høy musikk og traske rundt i gatene å se på folk. Det er mye underholdning i lite...



Om ikke lenge skal jeg bytte bort friheten min med varme dager i Afghanistan, men for øyeblikket føles det litt fjernt!
En liten pekepinn på at jeg snart må pakke baggen og vende nesa hjem til familien, slik at tankeprosessen får seg et "spark bak".
Det er ikke noe mindre viktig å reflektere over oppdraget nå enn tidligere, det er bare få dager til det vi har trent på blir en realitet...

  



3 kommentarer:

  1. Frode Lindgjerdet16. mai 2012 kl. 14:45

    Hei
    Er det i Rype du er til vanlig? Da har vi sikkert sett hverandre. Jeg er også freelance militærhistoriker og vil oppfordre deg til å notere flittig også med tanke på at det kan settes på trykk. Det er god egenterapi også. Vi sees (kanskje?). Stå på!

    SvarSlett
  2. Hei Frode!
    Ja, jeg tilhører Rype så det er nok muloig vi har sett hverandre :) Selv om jeg er relativt fersk der også! ;)
    Takk for oppfordringen, den kommer jeg nok til å ta! Finner mye verdifult ved å skrive ned tanker. Både det som jeg legger ut og det som ikke er for andre enn for meg selv! :)

    Takk, det skal jeg gjøre!

    Vivian

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)