Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

søndag 22. juli 2012

Vann i Afghanistan er en mangelvare…



Da sier det vel seg selv at det å skulle få oppleve å bade her nede slett ikke er hverdagskost! Så da jeg i nærmere 40 varmegrader kom bak i kennelen og fant en badende Halveis (navnet på en av våre firbeinte arbeidskollegaer), klarte jeg ikke å dy meg; « får jeg lov??»


Og da tålmodige Ingrid gav meg sitt ja tok det ikke lange stunda før jeg bare sto der i sportstopp og boxer – klar for sommerens første bad.

Med et plask var jeg i bassenget sammen med en glad og leken hund og borte var alle tankene på det skittene vannet jeg faktisk badet i.


For hundenes basseng er som en skulle forvente; møkkete(!), fylt med hår og med en noe mindre frisk duft som kommer av at det ikke byttes vann ofte nok.

Likevel fant jeg og Halveis stor glede i det å bade sammen og med en deilig dusj og skrubb i etterkant får jeg vel satse på at jeg slapp «billig» unna noe helseproblematikk ;)


Se bilder fra badeseansen HER

2 kommentarer:

  1. Hehe! Det hørtes utrolig gøy ut! Håper det går bra med deg i Afghanistan, Vivian :-)
    Jeg reiser til Madla for 6-8 uker rekruttskole på tirsdag. Gleder meg! Skal fortsette og følge med på bloggen din med kongensklær også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maiken! :)
      Ja, det var virkelig en dag utenom det vanlige ;) Deilig!
      Så spennende; LYKKE TIL!
      Fortell meg gjerne hvordan det går :)

      En hilsen fra Vivian

      Slett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)