Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

mandag 30. april 2012

Medmenneskelighet

Mandag, tirsdag, onsdag.. wow er det lørdag? Hvilken uke?

Det er mange timer i døgnet på jobb og helger med arbeid som gjør at tidsbegrepet faller litt i fra. Øvelse Faryab er for lengst i gang og skal avsluttes om ikke lenge.
Jeg har sett gutta løpe rundt og gitt bånn gass, mens jeg selv fikk en heller uventet start på øvelsen!

For min egen del har jeg deltatt bare 50% pga familieforhold og har rett og slett gått glipp av mye.Likevel føler jeg ikke noe økt stressmoment for å reise ut og den erfaringen jeg har fått fra øvelsen har vært veldig god!

I begynnelsen av oppsetningsperioden ble jeg intervjuet på P1, hvor jeg fikk spørsmålet; " Føler du at avdelingen har omsorg for sine soldater?!"
Det kan jeg nå svare JA(!) på. Mine sjefer har lagt til rette og vist en enorm forståelse for min situasjon og jeg har fått lov til å bruke den tiden jeg trenger for å komme meg tilbake i gjenge.
Selv om behovet for å være med mine nærmeste har vært stort, opplever jeg støtten som unik! :)

Arbeidsmiljø er utrolig viktig!
Jeg jobber i en avdeling med mange flotte mennesker! Det er ikke mulig å være "bestevenn" med alle, men jeg opplever heller ingen større konflikter mellom enkelt individ!
Selv om fokuset på medmenneskelighet forsvinner litt nå i stresset på å bli "klar" for utreise så glemmer vi ikke at vi skal leve tett sammen frem til desember.
Så til syvende og sist er vi medmennesker like mye som vi er soldater.

På toppen sitter hodet og hodet påvirkes av tanker og tanker av handlinger...

5 kommentarer:

  1. Hei! Vil bare si takk for innsatsen, altfor få som sier det til soldater som reiser intops. Står respekt av deg! Men jeg bare lurte på, nå skal de jo trekke nordmennene fra Faryab til høsten i år, blir dere overført til en annen provins, eller sendt hjem tidligere?

    SvarSlett
  2. Hei! :) Takk for en kjempe hyggelig kommentar, setter stor pris på at du tar deg tid til å svare! :)
    Det er riktig informasjon at uttrekkingen av Nordmennene starter nå i høst, men avklaringen for hvordan dette skal foregå kan jeg ikke uttale meg om.

    Mvh. Vivian

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er forståelig! Dere får uansett ha lykke til med oppdraget! ;)

      Slett
  3. Tusen takk for en kjempefin blogg. Min ektemann er inne sammen med deg, og siden han er mye opptatt, er det kjempefint å kunne følge bloggen din og lese om hvordan dere har det. Jeg synes du skriver utrolig bra, og du fremstiller ting på en veldig menneskelig måte, samtidig som du forholder deg utrolig profesjonelt.
    Dere reiser jo snart, og selv om jeg gruer meg masse til dere drar, er jeg utrolig stolte av dere og synes dere gjør en utrolig god jobb.
    Ønsker deg og alle de andre masse lykke til. Pass på hverandre og få mest mulig ut av oppholdet der nede. Vet at det er tøft i tider borte fra familie og venner, men jeg håper ikke det kommer i veien for den opplevelsen dere snart skal få.
    Som jeg sier til mannen min; vi er her når du kommer tilbake, du skal bare sørge for å gjøre jobben din og nyte at du nå får leve ut en drøm du har hatt i mange år, og ikke la dårlig samvittighet og savn ødelegge det.
    Så håper jeg du fortsetter med gode blogginnlegg:-)
    Klem fra militærenke:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå ble jeg veldig glad! Tusen takk :)
      Jeg skriver mye for min egen del og for å dele litt av hverdagen min med familie og venner, men det er utrolig koselig å få tilbakemelding på at jeg treffer flere og at andre også kan ha nytte av det jeg skriver! :)

      Så lenge jeg har muligheten har jeg ingen tanker om å slutte, det gir meg mye å dele tanker, følelser og opplevelser gjennom bloggen :)

      Mannen din er foresten veldig heldig, ikke alle opplever at de hjemme har den innstillingen! :)
      Klem fra Vivian

      Slett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)