Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

tirsdag 4. august 2015

Fra Losby til Bysetermåsan

Jeg kjenner det kribler i kroppen. Nå får været bare være for ut i mark skal jeg. Etter å ha måttet ned i byen flere ganger på grunn av jobb, har jeg nå noen dager sammenhengende med fri. Ruta jeg har planlagt går innom tre av DNT sine hytter, hvor tanken er å komme seg på vannet i kajakk og kano. Om fisken hadde vært villig til å nappe litt i snøret mitt også hadde det virkelig vært topp! Jeg har vært heldig å få låne litt fiskeutstyr for anledningen, så får jeg prøvd å sett før jeg kjøper eget.
Turen starter på parkeringen ved Losby, derfra går jeg inn mot Røyvannskoia, ca 6km å gå. Planen er å telte der ei natt, før jeg går videre til Bøvelstad (nye 6km). Der tenker jeg å bli i to dager, padle kajakk om den er tilgjengelig og bli kjent i området rundt. Jeg gleder meg veldig til å bare være! Fra Bøvelstad er det knappe 4-4.5km til Øvresaga, hvor jeg skal få selskap av venner på lørdag. Det blir utrolig koselig å få litt selskap etter fire dager alene. På søndag avsluttes ferden ved Bysetermåsan parkering, bare 3.5-4km å gå.

Jeg ser ikke bort i fra at det vil komme endringer underveis, men dette blir den første turen i år hvor jeg får flere dager sammenhengende i marka. Jeg gleder meg vilt!







Oppdatering
jeg har valgt å bytte portal for bloggen, da wordpress har en bedre løsning for mobil og nettbrett. Min nye adresse blir da www.viviansreise.wordpress.com OBS! denne siden vil fortsette å gå parallellt en stund fremover.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)