Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

søndag 2. august 2015

Hauktjern

Da er første natta over og jeg ligger på et svalberg nede ved vannet og nyter sola. Jeg valgte å starte rolig, gå kort og heller få en god start på den lange oppdagelsesferden min. Starten gikk fra parkeringen ved østmarkssetra langs merket DNT sti. På den korte turen inn, fikk jeg testet en sekk som var i tyngste laget og funnet ut at de nye skoene gjør jobben. Teltplassen sto omtrent klar og ventet. Det er fordelen med å være på et sted hvor du slett ikke er alene om å benytte området. Å sette opp teltet gikk fort, tunneltelt er virkelig enkelt å sette opp. Jeg rakk nesten ikke å få utstyret inn i teltet, fører magen rumlet. Jeg tok meg selv i å smile! Gleden av å skulle lage mat ute i naturen er stor. Med laksesalat toppet med honning ristede nøtter og deilig rødvin i turkoppen var kvelden komplett.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)