Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

tirsdag 21. februar 2012

En tøff avgjørelse

Det finnes dager som byr på større utfordringer enn andre..
Det å skulle reise til Afghanistan krever en del tilpassninger og kompromisser i hverdagslivet og jeg har måttet ta et stort skritt for å møte mine kjæreste.

Oscar er min dvergpuddel gutt på litt over året 1år. Han kom til oss når han var 7mnd og var da en redd og stresset liten valp. Nå et halvt år senere har vi fått en ballansert og tøff hund som hanskes opp med storpuddelen vår.
Når vi har han med oss i ferier og helger er han en hærlig hund!
Så kommer ukedagene hvor min travle kjæreste blir alene med begge hundene, da kommer stresset! Oscar klarer ikke lange dager alene og får mer energi enn han kan håndtere, noe som innebærer stress og irritasjon hos min tolmodige samboer og det blir en ond sirkel.

Sirkelen må brytes for at alle parter skal kunne ha en god hverdag og Oscar skal flytte til et flott par som virkelig elsker lillegutt. De kjenner han godt fra før av, fordi de har passet han gjentatte ganger når det har vært behov og Oscar koser seg og slapper av som en stimulert "enehund" :)

Det har vært tøft å måtte gi opp en av hundene, men Oscar har det bedre, Thomas synes hverdagen er lettere og dette nyter Noah (storpuddelen) godt av! Og når gutta mine har det godt, ja da kan jeg konsentrere meg om jobben min! :)

Gutta mine koser seg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)