Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

torsdag 19. januar 2012

Familiedag...

Bak hver og en av oss står det en familie. Om de består av en samboer eller ei stor slekt er uvesentlig! For uansett størrelse så vil familien påvirke oss, også når vi er ute.
Det er viktig å ta vare på dem! For når min familie har det bra, ja da senkes skuldrene mine og jeg kan fokusere på den jobben jeg skal gjøre.

Jeg var hos familiekoordinatoren i dag og fikk forhørt meg litt om familiedagen.
Familiedagen er til for at familie skal få den informasjonen de trenger før vi reiser ut.
Selv har jeg en stor familie, hvor mange føler et behov for å være tilstede. Noen har også jeg et behov for at er tilstede, fordi jeg det er viktig for meg å få delt informasjon om min hverdag og hva vi skal gjøre når vi reiser ut. Familien min er uendelig viktig for meg, og gjennom oppveksten har jeg alltid sagt at "det er tre kvinner i mitt liv". Mamma, søstren min Sølvi og farmor! Dette er tre mennesker som har inspirert meg på så mange måter at jeg ikke kan forklare! Jeg føler meg heldig som har dem i livet mitt og jeg kan dele det aller meste med disse tre kvinnene!

Nå kan det være at mange av mine nærmeste, av de som ikke er "hukjønn", føler seg litt glemt, men jeg har mange flotte menn i min familie også! Ikke minst deler jeg hverdagen med en av de! ;)

Når temaet er familie og familiedagen er det utrolig lett å spore av! Og som kvinne kan jeg ikke nekte for at noe følelser vil det alltid være innvolvert...

Når det ble snakk om familiedagen delte jeg dette tidlig med familien, og mange ble svært engasjerte og ville komme.
Når jeg i dag fikk vite at grensa er satt til to, ja 2. familiemedlemmer, så fikk puslespillet mitt plutselig et voldsomt overskudd av brikker..
Hvordan skal en kunne velge blant familie?
Skal jeg velge bort min søster, som også er min bestevenninne? pappa? farmor? Ja hvem?  Med en "tredelt" familie så er det så absolutt ikke enkelt å skulle velge...



En liten del av min hærlige familie! (Søsken og søskenbarn)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)