Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

mandag 23. januar 2012

Første dagen

I dag hadde jeg min aller første dag som vognfører!

Når vi kjørte ut i dag var det allerede begynt å bli mørkt og himmelen var en blanding av rosa, lilla og grå. Foran meg skimta jeg silhuetten av bilen til en av de andre, mens vi rulla fremover..
Det kan høres ut som jeg "rosemaler" det hele, men det var stemning, glede og spenning! Det var rett og slett litt idyll! *smiler*

Det er kanskje feil å bruke ordet idyll når det handler om soldater, våpen og oppgaver som innebærer at liv kan gå tapt?! Men det er noe med soldatstoltheten og den følelsen du får noen ganger... Hvordan skal jeg beskrive den?! I dag følte jeg en tilhørighet til laget jeg ikke tidligere har kjent. Det var som om jeg endelig fant plassen min "i rekka"!

Bilen jeg gjørte i dag, har jeg fått "som mitt eget" kjøretøy! Det er mitt ansvar! Det er jeg som må sørge for at alt er på plass, at bilen er i god stand og alt er godt sikret.
Det føles godt å ha ansvar for noe, å kjenne på "eierforholdet"!

Jeg har sett noen av de andre gutta har fått utdelt spesialistutsyr og sett hvordan de har puslet og stelt med det! Jeg har vel kanskje også til tider syntes det har vært litt overdrevent og ikke helt sett hvorfor de har behandlet det som den dyreste sportsbil...
Men NÅ gjør jeg det! Ja, virkelig!


Når vi avslutta for kvelden stelte jeg kjærlig med bilen "min". Fiksa og ordna ting slik at det skulle se bra ut og ikke være noe som kan være til hindring i morgen...
Og nå gleder jeg meg bare til en ny dag, og håper på å komme et skritt nærmere å bli en dyktig sjåfør for laget!

God Natt!

Bildet av de 3. multi MB - kjøreøyene er lånt fra dagbladet.no (trykk på bildet)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)