Historien bak bloggen...


Bloggen ble opprettet da jeg skulle reise til Afghansistan som vognfører i Force Protection i PRT 19/TSGF. Mye har endret seg siden den gang, og i år er jeg i gang med nye prosjekter. Fra august og ut desember skal bo i telt i Oslo marka, mens jeg fullfører mitt tredje og siste år på sykepleien.

søndag 8. januar 2012

Kombinere

Generelt skal en vel egentlig ikke blande "forretning og fornøyelser", men når en jobber i Forsvaret er en avhengig av å ta med seg "jobben hjem".
Jeg tenker på trening! Kombinasjonen av trening og helg, avslapning og familielivet.

Som soldat trener en ikke lenger for seg selv! En trener for laget, for å kunne ha overskudd til å håndtere selve situasjonen under tunge fysiske anstrengelser, uten å måtte bruke unødvendig energi for å takle det fysiske. Det handler om å alltid ha det "lille ekstra" av energi når det virkelig gjelder, for kunne være i stand til å berge liv om det skulle bli nødvendig!

I seg selv skulle dette være mer en nok for å motivere til å holde treningen i gang! Men vi mennesker er gjerne "vanedyr", vi trives godt i det vante og holder oss gjerne innenfor "komfortsonen"...
Selv synes jeg det kan være vanskelig å "finne tid", det er så mye annet en skulle ha gjort, eller har lyst til å gjøre. Og når alle disse tingene er gjennomført, ja hva frister vel ikke mer en sofaen? ;)

For å komme seg ut og inn i treningstøyet må en kanskje bruke fantasien og gjøre trening mer lystbetont!? Bruk lek som treningsform når det er helg! Å renne på akebrett og ha som mål å løpe opp bakken for hver gang, løp om kapp med kjæresten mellom lyktestolpene, gå på tur, men øk tempo eller ta på en tung sekk/vekt. Bruk fantasien! :)

I går fant jeg en fin måte å kombinere alt dette! Jeg trosset rare blikk og kommentarer og troppet opp i en av Trondheims mest brukte turløyper, med full militærutrustning til en vekt av 22kg.
Men siden jeg allerede ikke vekket nok oppmerksomhet, så dro jeg like så godt med meg mine to hunder, to akebrett og kjæresten i treningstøy...



6 kommentarer:

  1. Haha, sjer d for mæ, vil tru d vart mang rare blikk ;-) flink du som klare å kombiner jobb, trening og morro såbra :-)

    SvarSlett
  2. Hehe.. det ble noen kommentarer og, men det er egentlig litt morsomt ;)
    Kombineringen er vanskelig, men innimellom får jeg det til! :)

    SvarSlett
  3. Lisbeth og Thor-Jonny8. januar 2012 kl. 18:57

    Spennende å følge med på, Vivian! Hehe, skulle likt å sett dæ på akebrett i fullt utstyr.
    Klem fra svigersan

    SvarSlett
  4. Så koselig at dere leser og kommenterer!! :D
    Hehe, vi så nok litt snodig ut der vi for så snøspruten sto! ;)

    Klem klem

    SvarSlett
  5. Fin blogg Vivian :)
    Gleder mæ til å følg med videre!

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en hilsen eller kommentar :)